Temat
1: Relacje
w środowisku miedialnym.
Czas
realizacji: 5 godzin lekcyjnych
CEL GŁÓWNY: Student potrafi rozróżnić negatywne i pozytywne skutki relacji w środowisku miedialnym .
Uczeń
wie, że:
- Anonimowość w sieci jest często pozorna; zdaje sobie sprawę, że każdy jego ruch w internecie pozostawia ślad możliwy potem do odtworzenia.
- Swoim zachowaniem nie wolno ranić innych i w procesie komunikacji nie dopuszcza się zachowań nieakceptowanych społecznie.
- Jak znaleźć w sieci osoby, które podzielają jego zainteresowania, i umie się z nimi komunikować.
- Jakie są zasady bezpiecznego korzystania z mediów.
Uczeń
umie:
- Zachowywać się w sposób asertywny i otwarcie wyrażać swoje zdanie w środowisku miedialnym.
- Potrafi rozróżniać komunikaty kłamliwe, propagandowe, mające na celu manipulowanie ludźmi.
- Posługiwać się nowymi technologiami w zakresie umożliwiającym uczestnictwo w społeczeństwie informacyjnym.
- Aktywnie uczestniczyć w portalach społecznościowych, forach dyskusyjnych i wyrażać swoje opinie.
- Kształtować swoje relacje przez media tak, by nie zaburzały one relacji bezpośrednich.
Uczeń
rozumie:
- Różnice pomiędzy światem doświadczanym bezpośrednio i przez media, zdaje sobie sprawę z powiązań między nimi.
- Różnice pomiędzy komunikacją formalną a nieformalną.
Formy
pracy:
- praca indywidualna lub w grupie
- dyskusja między studentami a wykładowcą
Środki
dydaktyczne:
- internet
- podręcznik
Przebieg
lekcji:
- Dobranie się w grupy 2-3 osobowe. Zadaniem grupy jest utworzenie w sieci forum dyskusyjnego, następnie założenie kilku wątków wymyślonych przez grupę dotyczących kierunku jaki studiują; (90 min.)
- Przerwa pomiędzy zajęciami (15 min.)
- Rozmowa na temat wpływu reklamy na nasze życie. Pozytywne i negatywne cechy reklamy; (30 min.)
- Zadaniem każdego studenta jest sformułowanie krótkiego e-maila
- Do kolegi – o spotkaniu ze znajomymi
- Do Dziekana WNS z prośbą o zwiększenie liczby godzin wykładów z Filozofii (45 min.)
- Przerwa pomiędzy zajęciami (15 min)
- Dyskusja na temat portali społecznościowych, jakie są ich opinie na ich temat i czy w jakichś uczestniczą (30 min.)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz