Strony

Scenariusz II


Scenariusz- Język mediów.


Maciej Burzyński

Temat: Język mediów.

Czas zajęć: 60 minut.

Cele operacyjne:

Uczniowie:
 

  • Zapoznanie z aktualnym stanem języka w środkach masowego przekazu, ze szczególnym naciskiem na przekazy informacyjne.
  • Zaprezentowanie podstawowych technik wywierania wpływu za pomocą języka w przekazach informacyjnych i marketingowych.

Metody:
 

  • Praca indywidualna i w grupach oraz elementy panelu dyskusyjnego.

Środki dydaktyczne:
 

  • Komputery z dostępem do Internetu, tablica.

Przebieg zajęć:

1. Specyfika języka, którym posługują się media z uwzględnieniem rodzaju środka przekazu: radio, telewizja i Internet.

Uczniowie dobierają się w 3 lub 4 osobowe grupy. Za zadanie mają opracowanie wybranej informacji z wydarzeń/ newsów na świecie z dnia poprzedniego. Opracowują wybrane zagadnienie z uwzględnieniem środka przekazu tej samej informacji w radio, telewizji i informacyjnych portalach internetowych.

Uczniowie podczas dyskusji starają się wykazać różnice językowe i narracyjne w przekazie tej samej wiadomości w w/w środkach.

Czas pracy: 30 minut.



2. Analiza tytułów i nagłówków tekstów dziennikarskich.

Uczniowie indywidualnie wybierają jeden z nagłówków/ tytułów artykułu lub newsa, który uznają za szczególnie interesujący. Następnie wypisują hasła na tablicy i podczas wspólnej dyskusji starają się uargumentować swój wybór.

Czas pracy: 15 minut.



3. Tworzenie nagłówków i tytułów, które przyciągają uwagę odbiorcy/ kliknięcia.

Wyjaśnienie podstawowych zasad, którymi rządzi się tworzenie nagłówków/ tytułów w Internecie, które zwiększają liczbę kliknięć.

Pomoc: Prezentacja przedstawiająca 6 rad dla piszących online.


Czas pracy: 15 minut.

Podsumowanie: Usystematyzowanie omawianych zagadnień poprzez krótką prezentację multimedialną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz